Start nu met 2 gratis proeftrainingen/intakegesprek

Mijke

Het stond er vorige week echt! 70 kilo ! Op de weegschaal. Niet te beschrijven zo blij!! Doel gehaald!!

Ga ik de juiste woorden vinden om je te kunnen uitleggen wat er het afgelopen 1.5 jaar veranderd is?? Ik ga een poging doen……..

Voor het beeld nog even wat cijfertjes op een rij: 

In september 2020  woog ik 107 kilo. Ik was vastberaden omwille van mijn gezondheid om af te vallen. Ik moest van die obesitas af! Mijn hemel, wat stoorde ik me aan mezelf! Dat moest anders!

In november 2020 woog ik 101 kilo. Opzicht goed bezig, maar ik merkte al gauw dat ik handvatten, houvast, informatie, een persoon die me volgt, miste. In die maand maakte ik kennis met Buddie van T2P. Mijn grootste sportieve houvast op gebied van voeding en beweging van de afgelopen tijd! In diezelfde maand samen met hem doelen gesteld, plan gemaakt en aan de slag met structurele krachttraining. Ik weet nog dat ik dacht wat het fantastisch zou zijn als ik ooit 85 kilo op de weegschaal zou zien staan.

Maart 2021, 85 kilo ! WOW! Mei 2021, onder de 80 kilo ! WOW! Augustus/september 2021 tik ik mijn einddoel aan: 75 kilo! WOW ! Dát einddoel stellen we bij , omdat het kan én omdat het goed voelt om te doen en omdat we gaan voor een gezond BMI: 70 kilo !! Die laatste kilo’s doen een beroep op je geduld, maar hey….. gelukt!! WOW ! Tot op de dag van vandaag 20-02-2022!

In totaal 37 kilo kwijt !!

Wat ik voel, naast grote dankbaarheid is, trots! Ik citeer uit een tekst die ik mijn trainer eerder schreef: “Mijn leventje is mede door jouw begeleiding en door wie en hoe jij bent écht in het positieve veranderd. Positief veranderd wat betreft mijn ontwikkeling en nieuwe (in)zichten op mijn sociale leven, op mijn zelfbeeld, op mijn lijf en gezondheid, mijn leefgedrag….”Mentaal ben ik een stuk sterker, ik zeg wel eens “het voelt alsof je de hele wereld aan kan”, maar ook fysiek is er ontzettend veel veranderd. Naast de afwezige kilo’s die ik niet meer mee hoef te sjouwen voelt de spierkracht rond mijn gewrichten, knieën, enkels  aanzienlijk sterker in evenwicht en stabiliteit… anders! Steviger! Betrouwbaarder! Mijn uithoudingsvermogen is veel groter en sowieso is het zo dat mijn lichaam in z’n geheel sterker en krachtiger is en ik voel me ontzettend veel fitter dan ooit gedacht.

Ik krijg wel eens de vraag hoe ik het gedaan heb. Ik heb daar natuurlijk veel over nagedacht. Ik kan  dingen noemen, zoals zelfdiscipline en daadkracht, en natuurlijk, dat klopt, maar uiteindelijk heeft het alles te maken met 1) het bij jezelf vast durven stellen dat jouw overgewicht ongezond en gevaarlijk isen 2) het werkelijk willen veranderen van je levens- en eetpatroon en accepteren dat je hierin moet veranderen en gezonde(re) vernieuwingen moet gaan aanbrengen. En 3) Hulp, advies en motivatie toelaten !

Ik doe naast de krachttraining dagelijks ‘iets’ aan sport. Ja; dat kán écht!! Heus! Ook als je een drukke baan hebt! Wandelen, fietsen, hardlopen, tennis of trappen lopen of iets dergelijks. Sport is nu net zo verweven in mijn dag als werk, als een ontbijt, als lunch en diner.

Ik heb en laat nog steeds alles wat ongezond is staan. Ook alles wat niets aan voedingsstoffen oplevert. Ik houd vanaf het begin bij wat ik eet in de eetmeter-app (er zijn er verschillende). Ik adviseer je echt om dat te doen. Het geeft heel veel inzicht in je voeding op een dag en in de totale weeken inzicht in voeding/voedingsstoffen over het algemeen.

Ik luister naar m’n trainer en heb het met hem over het hoe en waarom mbt de opbouw en de oefeningen. Als je bijvoorbeeld hoort van je personal trainer dat in een bepaalde oefening of na een combinatie van sets duidelijk wordt wat de hoogste kracht is, die een spier kan produceren, dan wordt het vanzelftoch interessant om te ontdekken waar de grens bij jou ligt, toch? Als je uitleg krijgt over de fase waarin je zit en de oefeningen doet die daar bij passen, dan snap je nut en noodzaak van het feit dat je voor de honderdste keer een deadlift-squat doet of voor de honderdste keer the battle robe van de grond moet pakken op het moment dat je denkt “mijn armen doen het niet meer”😊 . Je ontwikkelt interesse in de sport en leert dit dan ook in relatie te brengen met je voeding en bewegingspatroon op dat moment en ook op andere momenten in de week. Dingen vallen op z’n plek.

Heb vertrouwen en geduld. Klinkt gek, hou regie en houvast, maar geef je ook een beetje over aan het plan en je trainer en vertrouw er op dat het gaat zoals het moet gaan. Ik heb ook ervaren dat de feedback en bijstellingen en bijsturingen me veel geholpen hebben. Op die manier blijf je samen met je trainer zoeken naar de beste ‘op-maat- formule’. Ik heb daar wel voor open gestaan en de adviezen daarin opgevolgd. Het advies om meer te gaan eten en erop te vertrouwen dat ik toch bleef af te vallen….?? Uhhh… okégaan we doen! En na de uitleg was ik helemaal gerustgesteld.

Ik verheugde me op de succesjes, hoe groot of klein ze ook waren. Het wordt mentaal en fysiek steeds leuker om de krachttraining te volbrengen omdat je merkt dat je steeds vooruit gaat, sterker wordt, je lichaam mooier wordt en je meer zelfvertrouwen krijgt.

Ga terug