Start nu met 2 gratis proeftrainingen/intakegesprek

blog

blog

Hoe lekker het sporten ook gaat, altijd is er die dip…

Die kan bij mij soms ‘s ochtends al beginnen. Braaf sta ik elke dag op de weegschaal, stiekem hopen op die extra beloning van al dat gezonde eten en veel bewegen. Waarom er dan toch weer gewicht bijkomt is mij een raadsel (al is het soms maar 100 gram maar oké, een beetje drama mag)De ene dag kan ik mijn schouders erover ophalen en denken dat er iets mis is met de zwaartekracht van de aarde en dat “ze” dat voor de volgende ochtend wel opgelost hebben. De andere keer is dat al die ene druppel in de overvolle emmer en dan moet de dag nog beginnen! Anyway, nog vaker de etiketten van de artikelen in de supermarkt uitpluizen en dat extra rondje fietsen of hardlopen werkt beter dan mezelf verschuilen achter excuusjes. Toen ik begon met sporten bij Train2Perfection Personal Training was ik zwaarder dan ooit voor mijn doen, ik heb altijd een redelijk sportief leven gehad maar door wat pech in 2015 kon ik fysiek niet heel veel. Mijn eerste keer op de weegschaal bij Simone zat ik iets boven de 76 kilo, de zwembandjes waren aardig zichtbaar terwijl ik die toen echt nog niet nodig had. Dat mijn bovenarmen mee zwaaide was misschien wel sympathiek maar niet echt iets waar ik blij van werd. Nu we het meeste wel onder controle beginnen te krijgen hoop ik toch dat mijn gewicht ook weer eens een vrolijke uitschieter laat zien, de laatste keer was 24 december, erg fijn zo net voor de kerst….

De smoesjes “spieren zijn zwaarder dan vet” en “ik heb zware botten” zijn ook niet meer geloofwaardig bij de weegmomenten dus tijd voor meer actie!

Hoe de trainingen verder gaan?

  • Ik begin van mijn slappe kantoorarmen af te komen!
  • Met zwemmen weet ik de keerpunten (vanaf nu onder water) beter te benutten
  • Het fietsen, het nieuwe luisterboek van Dan Brown is een aanrader!
  • Ik voel al een buikspier!